Followers

Monday, 30 June 2014

Niat Puasa & Doa Berbuka Puasa



Salam , Ahlan Wahsahlan Ya Ramdhan ! Selamat menyambut bulan ramadhan yang penuh barakah ini . Banyakkan lah membaca al-quran , berpuasa , dan menunaikan ibadah yang wajib . Hari ni nak kong si niat puasa , niat puasa ganti , doa berbuka , niat berpuasa sebulan .

Niat Puasa Ganti 

نويت صوم غد عن قضاء فرض رمضان لله تعالى
Nawaitu sauma ghodin an’ qada'e fardhu ramadhona lillahi taala
Maksud : Sahaja aku puasa esok hari kerana ganti fardhu Ramadhan kerana Allah Taal


Niat Berpuasa Sebulan 








Nawaitu sauma syahri ramadhana kulihi lillahitaala



Maksud: "Sahaja aku berniat berpuasa keseluruhan pada bulan ramadhan ini kerana Allah Taala"


Niat Berbuka Puasa









Allahumma laka shumtu wa bika amantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

Maksud: Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.


Niat Puasa 








Nawaitu sauma ghodin an’adae fardi syahri romadhona hazzihi sanati lillahhi ta’ala.

Maksud: “Sahaja aku berniat puasa esok hari untuk menunaikan fardu Ramadan tahun ini kerana Allah Taala.”

cr : http://arnamee.blogspot.com/


Copyright © All Right Reserved by xxhyejixxing 2014-2015